INCLUSIVE
WEEK. OPEN DAY. - Een week over inclusie, een kijkdag op school.
We inspired
in your idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around
inclusion. And had the parents participating in it.
Wij hebben ons geinspireerd op het
idee van jullie ‘ kijk dagen ‘ . Maar wij hebben besloten om de focus te leggen
op inclusie. Op die manier waren onze ouders betrokken bij dit gebeuren.
INCLUSIVE
PLAYGROUNDS. - Speelplaatsen rond inclusive.
We inspired
in your idea of having games and activities for all the children. So we used
the 6th graders to help us out in the design of activities that
could be fun for the little ones. They made a plan and painted them. After
that, they are helping them play.
We hadden tijdens ons bezoek bij
jullie gezien dat jullie spelletjes hadden voor groot en klein. Daarom hebben
we aan het zesde leerjaar gevraagd om ons te helpen met het ontwerpen van
spelletjes zodat het tof zou worden op de speelplaats ook voor de jongste
kinderen. Het zesde leerjaar maakte een plan op met tekeningen en gingen aan de
slag met schilderen. Nadat alles klaar was hielpen zij ook nog mee om de
geschilderde spelletjes aan te leren aan de jongste kinderen.
In the
Infants building, it was the teachers who painted the games. It was super fun:
Op onze kleuterschool waren het de
leerkrachten die de spelletjes schilderden. Super tof was dat om te doen:
USE BETTER
OUR SPACES - Beter gebruik maken van onze ruimtes!
We really
inspired in your ideas of using the space of the whole school and not only of
the classrooms. In our playground we had a space that was not used cause it
needed some protection from the Sun. Well, we got it, and….Here it is!!
We hebben ons vooral geïnspireerd
op de manier hoe jullie alle ruimtes gebruiken. We gingen kijken naar de hele
school en niet enkel de klaslokalen. Op onze speelplaats hadden we een ruimte waar we niks mee deden omdat
we geen bescherming hadden tegen de zon. Maar uiteindelijk hebben we een
oplossing gevonden en is dit het resultaat.
And now, we
are using it – nu gebruiken we het volop:
We had
problems with the parents coming to pick up the children. They approached the
doors and didn’t let the children leave. And so, we saw the white line
delimiting the space in Zwaluwnest. And we copied it.
We hadden ook problemen met ouders
die hun kinderen kwamen ophalen. Ze kwamen tot aan de deuren en zo konden de
kinderen niet naar buiten wandelen zonder tussen de ouders te zitten. We zagen
de witte lijn op het ‘t Zwaluwnest en zorgden ervoor dat we ook zo een witte
lijn hadden.
Now, the
parents stay behind the line and the teachers can see them, not fearing anymore
the children running in between adults’ legs and getting lost.
Nu blijven de ouders achter de lijn
en de leerkrachten zien duidelijk waar welke ouder staat. Er is dus geen schrik
meer bij de leerkrachten dat er kinderen tussen de volwassenen zouden lopen en ze
op die manier een kind kwijt zouden zijn.
DISSEMINATION-
VERSPREIDING
Your blog
was visited by some colleagues of yours in Brussels and they called us to do a
Job Shadowing with us. They were with us.
Jullie blog is gezien tot op een
school in Brussel, zij namen contact op met ons om een samenwerking op te
starten. Zij zijn ook al reeds op bezoek geweest.
Many things
need to improve still. But we are heading there. And –no doubt- a great leap
ahead with your help.
Er zijn reeds nog vele dingen die
we kunnen verbeteren en moeten doen, maar we komen er wel. En zonder
twijfel met jullie hulp.
THANKS ZWALUWNEST
Dank u wel Zwaluwnest
Reacties
Een reactie posten