Doorgaan naar hoofdcontent

Resultaat van het project in Spanje ~ Result of the project in Spain



INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. - Een week over inclusie, een kijkdag op school.

We inspired in your idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And had the parents participating in it.
Wij hebben ons geinspireerd op het idee van jullie ‘ kijk dagen ‘ . Maar wij hebben besloten om de focus te leggen op inclusie. Op die manier waren onze ouders betrokken bij dit gebeuren.



INCLUSIVE PLAYGROUNDS. - Speelplaatsen rond inclusive.
We inspired in your idea of having games and activities for all the children. So we used the 6th graders to help us out in the design of activities that could be fun for the little ones. They made a plan and painted them. After that, they are helping them play.
We hadden tijdens ons bezoek bij jullie gezien dat jullie spelletjes hadden voor groot en klein. Daarom hebben we aan het zesde leerjaar gevraagd om ons te helpen met het ontwerpen van spelletjes zodat het tof zou worden op de speelplaats ook voor de jongste kinderen. Het zesde leerjaar maakte een plan op met tekeningen en gingen aan de slag met schilderen. Nadat alles klaar was hielpen zij ook nog mee om de geschilderde spelletjes aan te leren aan de jongste kinderen.

 



In the Infants building, it was the teachers who painted the games. It was super fun:
Op onze kleuterschool waren het de leerkrachten die de spelletjes schilderden. Super tof was dat om te doen:


 

USE BETTER OUR SPACES - Beter gebruik maken van onze ruimtes!
We really inspired in your ideas of using the space of the whole school and not only of the classrooms. In our playground we had a space that was not used cause it needed some protection from the Sun. Well, we got it, and….Here it is!!
We hebben ons vooral geïnspireerd op de manier hoe jullie alle ruimtes gebruiken. We gingen kijken naar de hele school en niet enkel de klaslokalen. Op onze speelplaats hadden we een ruimte waar we niks mee deden omdat we geen bescherming hadden tegen de zon. Maar uiteindelijk hebben we een oplossing gevonden en is dit het resultaat.



And now, we are using it – nu gebruiken we het volop:
We had problems with the parents coming to pick up the children. They approached the doors and didn’t let the children leave. And so, we saw the white line delimiting the space in Zwaluwnest. And we copied it.
We hadden ook problemen met ouders die hun kinderen kwamen ophalen. Ze kwamen tot aan de deuren en zo konden de kinderen niet naar buiten wandelen zonder tussen de ouders te zitten. We zagen de witte lijn op het ‘t Zwaluwnest en zorgden ervoor dat we ook zo een witte lijn hadden.



Now, the parents stay behind the line and the teachers can see them, not fearing anymore the children running in between adults’ legs and getting lost.
Nu blijven de ouders achter de lijn en de leerkrachten zien duidelijk waar welke ouder staat. Er is dus geen schrik meer bij de leerkrachten dat er kinderen tussen de volwassenen zouden lopen en ze op die manier een kind kwijt zouden zijn.

DISSEMINATION- VERSPREIDING
Your blog was visited by some colleagues of yours in Brussels and they called us to do a Job Shadowing with us. They were with us.
Jullie blog is gezien tot op een school in Brussel, zij namen contact op met ons om een samenwerking op te starten. Zij zijn ook al reeds op bezoek geweest.


Many things need to improve still. But we are heading there. And –no doubt- a great leap ahead with your help.
Er zijn reeds nog vele dingen die we kunnen verbeteren en moeten doen, maar we komen er wel. En zonder twijfel met jullie hulp.

THANKS ZWALUWNEST
Dank u wel Zwaluwnest

Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden bij de 5 jarigen ~ a look the influence with the 5 year old

OUD- LEERLING: (formal student) Op een schoolvrije dag komt een oud-leerling een dagje meedraaien in de klas. Hij bereidde een spel voor en begeleid kleine groepjes om een spel aan te leren. An formal student had a day off. He came to our class to do an activity with the children of the third class. He prepared a game at home. And was playing with the children in the class. (inspired on our visit to infant school: also an old student was helping in class to do an activity - El Espinar) ZESDE LEERJAAR: Elke maandag komen 2-3 leerlingen uit het zesde leerjaar tijdens de ochtend meespelen tijdens de speeltijd. In de namiddag doen ze een activiteit met een klein groepje die ze zelf voorbereiden in de klas: een spel, verhaal (steeds in het teken van het project. Since a few weeks, a small group of children of the sixth class (12 yrs) comes to our class to do an activity with the children. They prepare also a game or a story to process with the children. (We also saw s...

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien ...