Een aantal goede voorbeelden van België zijn overgenomen in Spanje, vooral werken met elkaar tijdens leesmomenten. Leerlingen uit het vijfde leerjaar stellen een Engels boek voor aan de leerlingen van het derde leerjaar en werken nadien in duo's aan een creatieve opdracht.
A few good examples from Belgium are now used in Spain, specially to work together during reading moments. Students from the 5th grade present an English book to the students from 3th grade, afterwards they work in a duo on a creative task.
Lezen is zowel belangrijk in het 't Zwaluwnest als in de school in El Espinar. Om hun bibliotheek uit te breiden, met boeken die leerlingen leuk vinden, werd een voorstelling in het dorp georganiseerd. Dorpsgenoten worden aangesproken om boeken te sponseren. Het doel is om 20 nieuwe boeken in de bib te hebben. Ze zijn er in geslaagd om 70 boeken te kunnen kopen.
Reading is important both in 't Zwaluwnest as in the school in El Espinar. To expend their library with books the students like they organized a performance at the town square. Local people were asked to donate money or to buy books. The goal is to buy 20 new books. They ended with selling 70 books, that was a huge succes!
We zien inclusie in de klas, gedragen door het hele team, en inclusie in een 1-1 relatie.
We really see inlcusion in a lot of classes, its something supported by the whole team. Inclusion in a one to one situation.
De school heeft een bilingual section (= sommige kinderen krijgen les in het Engels)
Ook hiervan een aantal foto's.
The school also has a bilingual section ( some kids are being educated in English).
A few good examples from Belgium are now used in Spain, specially to work together during reading moments. Students from the 5th grade present an English book to the students from 3th grade, afterwards they work in a duo on a creative task.
Lezen is zowel belangrijk in het 't Zwaluwnest als in de school in El Espinar. Om hun bibliotheek uit te breiden, met boeken die leerlingen leuk vinden, werd een voorstelling in het dorp georganiseerd. Dorpsgenoten worden aangesproken om boeken te sponseren. Het doel is om 20 nieuwe boeken in de bib te hebben. Ze zijn er in geslaagd om 70 boeken te kunnen kopen.
Reading is important both in 't Zwaluwnest as in the school in El Espinar. To expend their library with books the students like they organized a performance at the town square. Local people were asked to donate money or to buy books. The goal is to buy 20 new books. They ended with selling 70 books, that was a huge succes!
We zien inclusie in de klas, gedragen door het hele team, en inclusie in een 1-1 relatie.
We really see inlcusion in a lot of classes, its something supported by the whole team. Inclusion in a one to one situation.
De school heeft een bilingual section (= sommige kinderen krijgen les in het Engels)
Ook hiervan een aantal foto's.
The school also has a bilingual section ( some kids are being educated in English).
Leuk te lezen dat jullie telkens weer nieuwe voorbeelden ontdekken van wederzijdse inspiratie als partnerscholen. Daar gaat het over!
BeantwoordenVerwijderen