D. heeft de diagnose ASS. Communiceren is voor D. niet eenvoudig. Het wordt hem aangeleerd met allerlei hulpmiddelen. De klas is aangepast voor hem. Hij heeft een eigen hoekje. Alle teamleden zijn voorbereid. Er werden op school heel wat aanpassingen doorgevoerd voor hem.
D was diagnosed with ASS. Communicate is really hard for him. They teach him with all kinda little small tools. They adjusted the classroom for him, he has his own corner to work in. All team members are prepared and know what to do. At school a lot of adjustments were arranged for him.
Hij wordt in de klas begeleid door een Pedagogisch therapeut en een logopedist. Op de foto's kan je zien hoe de P.T de daglijn met hem overloopt.
During the lessons he is guided by a pedagogical therapist and a speech therapist. On the pictures you can see how the P.T shows him the schedule of the day.
In de les LO bekijken we hoe D. wordt begeleid en ondersteund door de leerlingen. De leerkracht weet duidelijk welke signalen te geven om hem in de rij te krijgen en zijn aandacht te vragen. Vandaag is er ook een leerling-stagiair.
During the gym lessons we see how D is guided en supported by the students. The teachers knows very well what kinda signals he needs to show to D to get him in line and to get his attention.
In de klas van Encarna bekijken we hoe D. werkt aan dezelfde inhouden enerzijds met ondersteuning van de PT aan zijn werkeiland en nadien met de leerkracht aan het gezamenlijk eiland.
In Encarna her class we see how D works on the same tasks as the other ones but guided from the PT in his corner and afterwards with the teacher at the desk with the other kids.
D was diagnosed with ASS. Communicate is really hard for him. They teach him with all kinda little small tools. They adjusted the classroom for him, he has his own corner to work in. All team members are prepared and know what to do. At school a lot of adjustments were arranged for him.
Hij wordt in de klas begeleid door een Pedagogisch therapeut en een logopedist. Op de foto's kan je zien hoe de P.T de daglijn met hem overloopt.
During the lessons he is guided by a pedagogical therapist and a speech therapist. On the pictures you can see how the P.T shows him the schedule of the day.
In de les LO bekijken we hoe D. wordt begeleid en ondersteund door de leerlingen. De leerkracht weet duidelijk welke signalen te geven om hem in de rij te krijgen en zijn aandacht te vragen. Vandaag is er ook een leerling-stagiair.
During the gym lessons we see how D is guided en supported by the students. The teachers knows very well what kinda signals he needs to show to D to get him in line and to get his attention.
In de klas van Encarna bekijken we hoe D. werkt aan dezelfde inhouden enerzijds met ondersteuning van de PT aan zijn werkeiland en nadien met de leerkracht aan het gezamenlijk eiland.
In Encarna her class we see how D works on the same tasks as the other ones but guided from the PT in his corner and afterwards with the teacher at the desk with the other kids.
Reacties
Een reactie posten