Doorgaan naar hoofdcontent

Rikko in de klas van D ~ Rikko in D his class

D. heeft de diagnose ASS. Communiceren is voor D. niet eenvoudig. Het wordt hem aangeleerd met allerlei hulpmiddelen. De klas is aangepast voor hem. Hij heeft een eigen hoekje. Alle teamleden zijn voorbereid. Er werden op school heel wat aanpassingen doorgevoerd voor hem.
D was diagnosed with ASS. Communicate is really hard for him. They teach him with all kinda little small tools. They adjusted the classroom for him, he has his own corner to work in. All team members are prepared and know what to do. At school a lot of adjustments were arranged for him. 

Hij wordt in de klas begeleid door een Pedagogisch therapeut en een logopedist. Op de foto's kan je zien hoe de P.T de daglijn met hem overloopt.
During the lessons he is guided by a pedagogical therapist and a speech therapist. On the pictures you can see how the P.T shows him the schedule of the day.


In de les LO bekijken we hoe D.  wordt begeleid en ondersteund door de leerlingen. De leerkracht weet duidelijk welke signalen te geven om hem in de rij te krijgen en zijn aandacht te vragen. Vandaag is er ook een leerling-stagiair.
During the gym lessons we see how D is guided en supported by the students. The teachers knows very well what kinda signals he needs to show to D to get him in line and to get his attention. 

In de klas van Encarna bekijken we hoe D. werkt aan dezelfde inhouden enerzijds met ondersteuning van de PT aan zijn werkeiland en nadien met de leerkracht aan het gezamenlijk eiland.
In Encarna her class we see how D works on the same tasks as the other ones but guided from the PT in his corner and afterwards with the teacher at the desk with the other kids.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien ...

Nieuwe avonturen met Rikki en Rikko! ~ New adventures with Rikki and Rikko!

Een nieuw schooljaar is gestart! In de vakantie hebben we niet stil gezeten en zijn we op zoek gegaan naar een manier hoe we internationalisering ( en project Rikki en Rikko) kunnen verder zetten in het eerste leerjaar. A new schoolyear has started! During the holiday we were pretty busy to find a way to introduce the internationalisation project ( and the Rikki and Rikko project) in the first year of primary school. De kindjes waren vorig jaar zo enthousiast over Rikki en Rikko dat we deze poppen zagen als een perfecte manier om dit in het eerste leerjaar te introduceren. De directie kwam op de eerste dag Rikki en Rikko in de klas brengen en vragen of ze bij ons mochten blijven. Tuurlijk waren de kindjes zeer blij om hen terug te zien en gingen onmiddellijk akkoord om te zorgen voor Rikki en Rikko. ( ze vroeg dit ook in de derde kleuterklas met de Annie pop) The kids were so excited last year about Rikki and Rikko that they were the perfect way to introduce it in the first of yea...

Een bezoek van een school in Brussel - a visit from a school from Brussel

 In mei kregen ze bezoek van een school in Brussel. In may a school from Brussel came to El Espinar to check out the school.