Doorgaan naar hoofdcontent

Rikko is terug uit Spanje! ~ Rikko is back from Spain!

Na vele nachtjes slapen was het eindelijk zo ver, Rikko is terug uit Spanje!
Rikko kwam niet alleen terug uit Spanje maar bracht 4 Spaanse vrienden (leerkrachten) mee.
Wat was het een blij weerzien met zijn broertje Rikki en alle kindjes.

De Spaanse leerkrachten blijven bij ons tot vrijdag en komen een kijkje nemen in onze klasjes.
Een hele week samen met Rikko zijn lieve vrienden die goed voor hem hebben gezorgd terwijl hij in Spanje was.

After counting down many nights, Rikko was back from Spain!!!
He didn't came alone but brought 4 friends ( teachers).
We all were so happy to see him, the kids and his brother had missed him!

The Spanish teachers are staying a whole week and will take a look how we work in our school.
A whole week together with Rikko his nice friends who took very good care of him during his visit in Spain. 







Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien

Learn together

Introductie tot Schrijfdans Een van de doelstellingen van het project is methodes en methodieken uitwisselen. Schrijfdans bevordert de schrijfmotoriek bij kleuters via beweging en expressie. Het start bij de grove motoriek en leidt naar de fijne motoriek. De Spaanse kleuters in deze school staan verder in hun schrijf- en leesonderwijs in vergelijking met onze kleuters,  Vanaf de 1e kleuterklas worden kleuters reeds geconfronteerd met geschreven woorden en letters. We zagen in de 2e kleuterklas dat zij heel snel hun eigen naam kunnen schrijven en zij herkennen de namen van klasgenoten. Zo ontdekken zij alle letters en gaan zij zelf aan de slag om deze te schrijven. In de 3e kleuterklas schrijven sommige kinderen de dagen van de week, de maanden, letters en cijfers ..... Toch merkten we op dat hun motorische ontwikkeling in de grote bewegingen vrij stug is. Of durfden zij zich niet te uiten op een expressieve manier omdat deze methodiek niet gekend is? Kijk maar mee. One