Doorgaan naar hoofdcontent

Rikko is terug uit Spanje! ~ Rikko is back from Spain!

Na vele nachtjes slapen was het eindelijk zo ver, Rikko is terug uit Spanje!
Rikko kwam niet alleen terug uit Spanje maar bracht 4 Spaanse vrienden (leerkrachten) mee.
Wat was het een blij weerzien met zijn broertje Rikki en alle kindjes.

De Spaanse leerkrachten blijven bij ons tot vrijdag en komen een kijkje nemen in onze klasjes.
Een hele week samen met Rikko zijn lieve vrienden die goed voor hem hebben gezorgd terwijl hij in Spanje was.

After counting down many nights, Rikko was back from Spain!!!
He didn't came alone but brought 4 friends ( teachers).
We all were so happy to see him, the kids and his brother had missed him!

The Spanish teachers are staying a whole week and will take a look how we work in our school.
A whole week together with Rikko his nice friends who took very good care of him during his visit in Spain. 







Reacties

Populaire posts van deze blog

Rikko in de klas van D ~ Rikko in D his class

D. heeft de diagnose ASS. Communiceren is voor D. niet eenvoudig. Het wordt hem aangeleerd met allerlei hulpmiddelen. De klas is aangepast voor hem. Hij heeft een eigen hoekje. Alle teamleden zijn voorbereid. Er werden op school heel wat aanpassingen doorgevoerd voor hem. D was diagnosed with ASS. Communicate is really hard for him. They teach him with all kinda little small tools. They adjusted the classroom for him, he has his own corner to work in. All team members are prepared and know what to do. At school a lot of adjustments were arranged for him.  Hij wordt in de klas begeleid door een Pedagogisch therapeut en een logopedist. Op de foto's kan je zien hoe de P.T de daglijn met hem overloopt. During the lessons he is guided by a pedagogical therapist and a speech therapist. On the pictures you can see how the P.T shows him the schedule of the day. In de les LO bekijken we hoe D.  wordt begeleid en ondersteund door de leerlingen. De leerkracht weet duidelijk welke signa

Learn together

Introductie tot Schrijfdans Een van de doelstellingen van het project is methodes en methodieken uitwisselen. Schrijfdans bevordert de schrijfmotoriek bij kleuters via beweging en expressie. Het start bij de grove motoriek en leidt naar de fijne motoriek. De Spaanse kleuters in deze school staan verder in hun schrijf- en leesonderwijs in vergelijking met onze kleuters,  Vanaf de 1e kleuterklas worden kleuters reeds geconfronteerd met geschreven woorden en letters. We zagen in de 2e kleuterklas dat zij heel snel hun eigen naam kunnen schrijven en zij herkennen de namen van klasgenoten. Zo ontdekken zij alle letters en gaan zij zelf aan de slag om deze te schrijven. In de 3e kleuterklas schrijven sommige kinderen de dagen van de week, de maanden, letters en cijfers ..... Toch merkten we op dat hun motorische ontwikkeling in de grote bewegingen vrij stug is. Of durfden zij zich niet te uiten op een expressieve manier omdat deze methodiek niet gekend is? Kijk maar mee. One