Doorgaan naar hoofdcontent

Afscheid van de Spaanse leerkrachten ~ Saying goodbye to the Spanish teachers

Wat een drukke maar leuke laatste dag.
We begonnen met een Skype sessie naar Spanje. De kindjes uit Spanje konden op die manier zien waar hun juffen waren. De kleuters waren dol enthousiast om hun juffen te zien maar ook om te zien dat Rikko terug bij zijn broertje en onze kindjes was.
We zongen samen het liedje hoofd schouders knie en teen in het Spaans en namen daarna afscheid van de kindjes.

What a busy but fun last day.
We started with a skype session to Spain. The kids from Spain wanted to see where their teachers were staying. The kids were so excited to see their teachers but also to see that Rikko was reunited with his brother and our kids. 




In de namiddag stond er een ' hoe is het om anders te zijn ' activiteit gepland met allerlei spelletjes.
Bij het uitvoeren van die spelletjes konden de kleuters ervaren hoe het is om blind te zijn, in een rolstoel te zitten, leerden ze samenwerken,...
De Spaanse juffen en ouders gingen meteen aan de slag en samen zorgden we ervoor dat het een geslaagde, leuke namiddag was.

In the end of the day we had an activity named ' how it is to be different '.
It was an afternoon filled with games where you have to experience how it is to be blind, to be in a wheelchair and of course how it is to work together.
The Spanish teachers and parents started right away and all together we succeeded to give the kids a really nice afternoon. 











Na de hele leuke middag was het tijd om afscheid te nemen. De juffen kregen nog geschenkjes en dikke knuffels van iedereen. Wat was dit een mooie, geslaagde en vooral leerrijke ervaring voor groot en klein! Een dikke dankjewel aan de 4 super lieve Spaanse juffen die ons een leuke week gaven. 

At the end of the really nice afternoon it was time to say goodbye to the Spanish teachers. They got presents and a lot of hugs. This was a really nice week with a lot of great experiences and  opportunities to learn from each other, big or small that didn't matter. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien

Learn together

Introductie tot Schrijfdans Een van de doelstellingen van het project is methodes en methodieken uitwisselen. Schrijfdans bevordert de schrijfmotoriek bij kleuters via beweging en expressie. Het start bij de grove motoriek en leidt naar de fijne motoriek. De Spaanse kleuters in deze school staan verder in hun schrijf- en leesonderwijs in vergelijking met onze kleuters,  Vanaf de 1e kleuterklas worden kleuters reeds geconfronteerd met geschreven woorden en letters. We zagen in de 2e kleuterklas dat zij heel snel hun eigen naam kunnen schrijven en zij herkennen de namen van klasgenoten. Zo ontdekken zij alle letters en gaan zij zelf aan de slag om deze te schrijven. In de 3e kleuterklas schrijven sommige kinderen de dagen van de week, de maanden, letters en cijfers ..... Toch merkten we op dat hun motorische ontwikkeling in de grote bewegingen vrij stug is. Of durfden zij zich niet te uiten op een expressieve manier omdat deze methodiek niet gekend is? Kijk maar mee. One