Doorgaan naar hoofdcontent

Een kleine knipoog naar Spanje ~ A little wink to Spain



Tijdens ons bezoek  vorig jaar in de Spaanse school zagen we dat het daar gebruikelijk is om ouders, grootouders, enz te betrekken in het klasgebeuren. Een doel van het project is sociale inclusie. Mensen in de klas laten meehelpen en begeleiden. Learn together to live together! Vandaag deden wij dit ook in de klas. De mama van Lana kwam  in de klas om een paar activiteiten mee te begeleiden. Ze hielp een groepje bij het schilderen van Rikko en bij het spelen van een gezelschapsspel met konijntjes en wortels. Wat was het leuk om haar op bezoek te hebben!

During our visit at the Spanish school we saw they frequently invite parents or grandparents to come and help in the classes.  A goal from this project is social inclusion. People can come and help out and guide the kids. Learn together to live together! Today was the first time we did this. Lana's mom came over and played a few games with the kids. She also guided a small group of kids during their painting activity. This was a very nice idea! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien ...

Resultaat van het project in Spanje ~ Result of the project in Spain

INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. - Een week over inclusie, een kijkdag op school. We inspired in your idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And had the parents participating in it. Wij hebben ons geinspireerd op het idee van jullie ‘ kijk dagen ‘ . Maar wij hebben besloten om de focus te leggen op inclusie. Op die manier waren onze ouders betrokken bij dit gebeuren. INCLUSIVE PLAYGROUNDS. - Speelplaatsen rond inclusive. We inspired in your idea of having games and activities for all the children. So we used the 6 th graders to help us out in the design of activities that could be fun for the little ones. They made a plan and painted them. After that, they are helping them play. We hadden tijdens ons bezoek bij jullie gezien dat jullie spelletjes hadden voor groot en klein. Daarom hebben we aan het zesde leerjaar gevraagd om ons te helpen met het ontwerpen van spellet...