Doorgaan naar hoofdcontent

Lief bezoek! ~ A sweet visit!

Vandaag hadden we aangenaam bezoek in de derde kleuterklas.
Na de middag kwamen de kindjes terug in de klas en in de ene klas had Rikki zich verstopt (klas van juf Kaatje) en in de andere klas ( klas van juf Lindsay) had Rikko zich verstopt in de onthaalkring.
Het duurde dan ook niet lang of de kleuters hadden de 2 sloebers gevonden.
De kleuters gingen aan de andere derde kleuterklas vragen of ze ook bezoek hadden en ja hoor Rikko zijn broertje zat bij de buren. Het was een warm onthaal voor beide konijntjes!
Rikki was zeer enthousiast en had ons zelfs gefopt door ons te vertellen dat hij Rikko was.
Rikko was wat verlegen en moest nog een beetje wennen aan zijn nieuwe omgeving.

Op zoek naar verschillen tussen de 2 konijntjes, zagen de kleuters al snel dat Rikko 1 oortje heeft dat plat ligt en 1 oortje heeft dat rechtstaat. Dat is dan ook het enige verschil bij de 2 broertjes.
Beide hadden ze een boek mee over ridders, daar waren de kleuters heel blij mee.
Tevreden na een leuke schooldag gingen de kleuters naar huis en bleven de 2 konijntjes in de klassen...

Today we had 2 very sweet visitors in our classes. After our lunch break we arrived in our classes and saw something. Rikki was hiding in Kaatje's class and Rikko was hiding in Lindsay's class. It didn't take long before the kids found the cute bunnies. Rikko was shy and told us he had a brother, the kids asked the other class if they had a visitor too and yes Rikki was hiding there too. The 2 brothers were happy they were together and they were safe. Rikki was very excited and even teased us by telling us his name was Rikko. Rikko on the other hand was a little shy and had to adjust to his new environment. 

We looked at both bunnies and saw pretty quickly there was 1 small difference. One bunny had 2 ears that were standing straight and the other one had 1 ear that was standing straight and 1 ear hanging down. Looking for other differences it was the only thing they could find. They both brought a book about knights and told us all about the story. The 2 sweet bunnies could play along with the kids in our class and at the end of the day they looked for a spot in our class where they wanted to sleep. 

 Wij hadden ons klasje netjes opgeruimd, maar er heeft iemand in gespeeld terwijl wij frietjes aten...


   Het was Rikko die in onze klas zat (K3A) en bij de buren (K3B) zat Rikki!

Rikko is staying in K3A and Rikki is staying with K3B.


Op naar een leuke tijd met 2 lieve konijntjes! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien ...

Nieuwe avonturen met Rikki en Rikko! ~ New adventures with Rikki and Rikko!

Een nieuw schooljaar is gestart! In de vakantie hebben we niet stil gezeten en zijn we op zoek gegaan naar een manier hoe we internationalisering ( en project Rikki en Rikko) kunnen verder zetten in het eerste leerjaar. A new schoolyear has started! During the holiday we were pretty busy to find a way to introduce the internationalisation project ( and the Rikki and Rikko project) in the first year of primary school. De kindjes waren vorig jaar zo enthousiast over Rikki en Rikko dat we deze poppen zagen als een perfecte manier om dit in het eerste leerjaar te introduceren. De directie kwam op de eerste dag Rikki en Rikko in de klas brengen en vragen of ze bij ons mochten blijven. Tuurlijk waren de kindjes zeer blij om hen terug te zien en gingen onmiddellijk akkoord om te zorgen voor Rikki en Rikko. ( ze vroeg dit ook in de derde kleuterklas met de Annie pop) The kids were so excited last year about Rikki and Rikko that they were the perfect way to introduce it in the first of yea...

Een bezoek van een school in Brussel - a visit from a school from Brussel

 In mei kregen ze bezoek van een school in Brussel. In may a school from Brussel came to El Espinar to check out the school.