Doorgaan naar hoofdcontent

Lief bezoek! ~ A sweet visit!

Vandaag hadden we aangenaam bezoek in de derde kleuterklas.
Na de middag kwamen de kindjes terug in de klas en in de ene klas had Rikki zich verstopt (klas van juf Kaatje) en in de andere klas ( klas van juf Lindsay) had Rikko zich verstopt in de onthaalkring.
Het duurde dan ook niet lang of de kleuters hadden de 2 sloebers gevonden.
De kleuters gingen aan de andere derde kleuterklas vragen of ze ook bezoek hadden en ja hoor Rikko zijn broertje zat bij de buren. Het was een warm onthaal voor beide konijntjes!
Rikki was zeer enthousiast en had ons zelfs gefopt door ons te vertellen dat hij Rikko was.
Rikko was wat verlegen en moest nog een beetje wennen aan zijn nieuwe omgeving.

Op zoek naar verschillen tussen de 2 konijntjes, zagen de kleuters al snel dat Rikko 1 oortje heeft dat plat ligt en 1 oortje heeft dat rechtstaat. Dat is dan ook het enige verschil bij de 2 broertjes.
Beide hadden ze een boek mee over ridders, daar waren de kleuters heel blij mee.
Tevreden na een leuke schooldag gingen de kleuters naar huis en bleven de 2 konijntjes in de klassen...

Today we had 2 very sweet visitors in our classes. After our lunch break we arrived in our classes and saw something. Rikki was hiding in Kaatje's class and Rikko was hiding in Lindsay's class. It didn't take long before the kids found the cute bunnies. Rikko was shy and told us he had a brother, the kids asked the other class if they had a visitor too and yes Rikki was hiding there too. The 2 brothers were happy they were together and they were safe. Rikki was very excited and even teased us by telling us his name was Rikko. Rikko on the other hand was a little shy and had to adjust to his new environment. 

We looked at both bunnies and saw pretty quickly there was 1 small difference. One bunny had 2 ears that were standing straight and the other one had 1 ear that was standing straight and 1 ear hanging down. Looking for other differences it was the only thing they could find. They both brought a book about knights and told us all about the story. The 2 sweet bunnies could play along with the kids in our class and at the end of the day they looked for a spot in our class where they wanted to sleep. 

 Wij hadden ons klasje netjes opgeruimd, maar er heeft iemand in gespeeld terwijl wij frietjes aten...


   Het was Rikko die in onze klas zat (K3A) en bij de buren (K3B) zat Rikki!

Rikko is staying in K3A and Rikki is staying with K3B.


Op naar een leuke tijd met 2 lieve konijntjes! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien

Learn together

Introductie tot Schrijfdans Een van de doelstellingen van het project is methodes en methodieken uitwisselen. Schrijfdans bevordert de schrijfmotoriek bij kleuters via beweging en expressie. Het start bij de grove motoriek en leidt naar de fijne motoriek. De Spaanse kleuters in deze school staan verder in hun schrijf- en leesonderwijs in vergelijking met onze kleuters,  Vanaf de 1e kleuterklas worden kleuters reeds geconfronteerd met geschreven woorden en letters. We zagen in de 2e kleuterklas dat zij heel snel hun eigen naam kunnen schrijven en zij herkennen de namen van klasgenoten. Zo ontdekken zij alle letters en gaan zij zelf aan de slag om deze te schrijven. In de 3e kleuterklas schrijven sommige kinderen de dagen van de week, de maanden, letters en cijfers ..... Toch merkten we op dat hun motorische ontwikkeling in de grote bewegingen vrij stug is. Of durfden zij zich niet te uiten op een expressieve manier omdat deze methodiek niet gekend is? Kijk maar mee. One