Doorgaan naar hoofdcontent

Samenwerken ~ collaborate

Dit schooljaar loopt er, dankzij het Erasmus + programma, een samenwerking voor innovatie en uitwisseling van goede praktijken tussen GO! Basisschool 't Zwaluwnest en een basisschool in Spanje   klik hier: El Espinar.

This school year thanks to the Erasmus + program, a collaboration for inovation and an exchange of all good things between GO! Basisschool 't Zwaluwnest and a primary school in Spain. 

De bedoeling is van elkaar te leren op gebied van inclusie en met name de sociale inclusie vanaf de kleuterklas.

Goal of the project is to know more about inclusion and more specific about social inclusion starting in kindergarten. 

Daarvoor zijn schoolbezoeken gepland. Drie teamleden en de directie uit Spanje kwamen reeds op bezoek. Volgende week - van maandag 24 april tot en met vrijdag 28 april - gaan wij een kijkje nemen hoe zij daar werk maken van hun inclusie verhaal, hoe zij het welbevinden van elk kind behartigen en op welke manier zij elk kind integreren in hun klasgroep zodat iedereen leert van elkaar en met elkaar of zoals we in het GO! zeggen: samen leren samenleven!

For that project we will visit both schools. Three team members and the principal from Spain already came over for a visit. Next week from monday april 24th until friday april 28th we will go and take a look at their inclusion story at their school. How do they include kids in a class making sure the well-being is guaranteed.

Via deze blog houden we jullie op de hoogte van onze ervaringen.

Thanks to this blog you can follow us, we will keep you posted about our experiences. 


Kaatje, Lindsay en Natalie





Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden bij de 5 jarigen ~ a look the influence with the 5 year old

OUD- LEERLING: (formal student) Op een schoolvrije dag komt een oud-leerling een dagje meedraaien in de klas. Hij bereidde een spel voor en begeleid kleine groepjes om een spel aan te leren. An formal student had a day off. He came to our class to do an activity with the children of the third class. He prepared a game at home. And was playing with the children in the class. (inspired on our visit to infant school: also an old student was helping in class to do an activity - El Espinar) ZESDE LEERJAAR: Elke maandag komen 2-3 leerlingen uit het zesde leerjaar tijdens de ochtend meespelen tijdens de speeltijd. In de namiddag doen ze een activiteit met een klein groepje die ze zelf voorbereiden in de klas: een spel, verhaal (steeds in het teken van het project. Since a few weeks, a small group of children of the sixth class (12 yrs) comes to our class to do an activity with the children. They prepare also a game or a story to process with the children. (We also saw s...

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien ...

Resultaat van het project in Spanje ~ Result of the project in Spain

INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. - Een week over inclusie, een kijkdag op school. We inspired in your idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And had the parents participating in it. Wij hebben ons geinspireerd op het idee van jullie ‘ kijk dagen ‘ . Maar wij hebben besloten om de focus te leggen op inclusie. Op die manier waren onze ouders betrokken bij dit gebeuren. INCLUSIVE PLAYGROUNDS. - Speelplaatsen rond inclusive. We inspired in your idea of having games and activities for all the children. So we used the 6 th graders to help us out in the design of activities that could be fun for the little ones. They made a plan and painted them. After that, they are helping them play. We hadden tijdens ons bezoek bij jullie gezien dat jullie spelletjes hadden voor groot en klein. Daarom hebben we aan het zesde leerjaar gevraagd om ons te helpen met het ontwerpen van spellet...