Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe het allemaal begon ~ How it all started

Internationalisering:

Hoe het allemaal begon...

How it all started...


De allereerste meeting met de algemene directeur, de directie van de school in El Espinar Gema en directie van 't Zwaluwnest Natalie.

The very first meeting with the general director, the principal from the school in El Espiar Gema and the principal from 't Zwaluwnest Natalie.


De eerste stappen worden gezet en besproken om van het project internationalisering een super project te maken. Een project met een blik naar de toekomst, gevuld met kansen maar vooral met super ervaringen voor iedereen.

Inclusie en met name de sociale inclusie vanaf de kleuterklas staat dan ook centraal!

First steps are being set up to make this project about internationalization into a big succes. A project with a view to the future filled with opportunities but most of all to give everybody new experiences.

Inclusion and specially social inclusion starting in kindergarten is our main goal.

                                                  
                                            Nog even een overleg met de  zorgcoördinator

                                        A small meeting with the zorgcoördinator




         Gema op bezoek in onze school 't Zwaluwnest.
 Een eerste kijk op de werking bij ons op school en de start van een mooie samenwerking!

Gema her first visit at 't Zwaluwnest. A first view at school how we work and the beginning of a nice collaboration between both schools. 
                                                     


                                                   Wordt vervolgd... 

                                                           Will be continued.... 










Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien ...

Resultaat van het project in Spanje ~ Result of the project in Spain

INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. - Een week over inclusie, een kijkdag op school. We inspired in your idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And had the parents participating in it. Wij hebben ons geinspireerd op het idee van jullie ‘ kijk dagen ‘ . Maar wij hebben besloten om de focus te leggen op inclusie. Op die manier waren onze ouders betrokken bij dit gebeuren. INCLUSIVE PLAYGROUNDS. - Speelplaatsen rond inclusive. We inspired in your idea of having games and activities for all the children. So we used the 6 th graders to help us out in the design of activities that could be fun for the little ones. They made a plan and painted them. After that, they are helping them play. We hadden tijdens ons bezoek bij jullie gezien dat jullie spelletjes hadden voor groot en klein. Daarom hebben we aan het zesde leerjaar gevraagd om ons te helpen met het ontwerpen van spellet...