Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe het allemaal begon ~ How it all started

Internationalisering:

Hoe het allemaal begon...

How it all started...


De allereerste meeting met de algemene directeur, de directie van de school in El Espinar Gema en directie van 't Zwaluwnest Natalie.

The very first meeting with the general director, the principal from the school in El Espiar Gema and the principal from 't Zwaluwnest Natalie.


De eerste stappen worden gezet en besproken om van het project internationalisering een super project te maken. Een project met een blik naar de toekomst, gevuld met kansen maar vooral met super ervaringen voor iedereen.

Inclusie en met name de sociale inclusie vanaf de kleuterklas staat dan ook centraal!

First steps are being set up to make this project about internationalization into a big succes. A project with a view to the future filled with opportunities but most of all to give everybody new experiences.

Inclusion and specially social inclusion starting in kindergarten is our main goal.

                                                  
                                            Nog even een overleg met de  zorgcoördinator

                                        A small meeting with the zorgcoördinator




         Gema op bezoek in onze school 't Zwaluwnest.
 Een eerste kijk op de werking bij ons op school en de start van een mooie samenwerking!

Gema her first visit at 't Zwaluwnest. A first view at school how we work and the beginning of a nice collaboration between both schools. 
                                                     


                                                   Wordt vervolgd... 

                                                           Will be continued.... 










Reacties

Populaire posts van deze blog

Rikko in de klas van D ~ Rikko in D his class

D. heeft de diagnose ASS. Communiceren is voor D. niet eenvoudig. Het wordt hem aangeleerd met allerlei hulpmiddelen. De klas is aangepast voor hem. Hij heeft een eigen hoekje. Alle teamleden zijn voorbereid. Er werden op school heel wat aanpassingen doorgevoerd voor hem. D was diagnosed with ASS. Communicate is really hard for him. They teach him with all kinda little small tools. They adjusted the classroom for him, he has his own corner to work in. All team members are prepared and know what to do. At school a lot of adjustments were arranged for him.  Hij wordt in de klas begeleid door een Pedagogisch therapeut en een logopedist. Op de foto's kan je zien hoe de P.T de daglijn met hem overloopt. During the lessons he is guided by a pedagogical therapist and a speech therapist. On the pictures you can see how the P.T shows him the schedule of the day. In de les LO bekijken we hoe D.  wordt begeleid en ondersteund door de leerlingen. De leerkracht weet duidelijk welke signa

Learn together

Introductie tot Schrijfdans Een van de doelstellingen van het project is methodes en methodieken uitwisselen. Schrijfdans bevordert de schrijfmotoriek bij kleuters via beweging en expressie. Het start bij de grove motoriek en leidt naar de fijne motoriek. De Spaanse kleuters in deze school staan verder in hun schrijf- en leesonderwijs in vergelijking met onze kleuters,  Vanaf de 1e kleuterklas worden kleuters reeds geconfronteerd met geschreven woorden en letters. We zagen in de 2e kleuterklas dat zij heel snel hun eigen naam kunnen schrijven en zij herkennen de namen van klasgenoten. Zo ontdekken zij alle letters en gaan zij zelf aan de slag om deze te schrijven. In de 3e kleuterklas schrijven sommige kinderen de dagen van de week, de maanden, letters en cijfers ..... Toch merkten we op dat hun motorische ontwikkeling in de grote bewegingen vrij stug is. Of durfden zij zich niet te uiten op een expressieve manier omdat deze methodiek niet gekend is? Kijk maar mee. One