Doorgaan naar hoofdcontent

Grootouderfeest bij de derde kleuterklas ~Grandparents visit (and play in) our 3rd kindergarten

Op woensdag 20 juni hadden we grootouderfeest bij de kleuters van de derde kleuterklas. Alle grootouders kregen een uitnodiging en we hadden een talrijke opkomst. Eerdere jaren was het niet altijd makkelijk voor grootouders om te komen maar er waren maar liefst 13 van de 17 kindjes hun grootouders aanwezig. Kindjes die geen grootouders hadden werden met veel warmte opgevangen door de andere grootouders. Een ouder en iemand van de vriendenkring kwamen helpen bij het snoepkraam. De grootouders deden 12 verschillende postjes met hun kleinkind + vriendjes die niemand hadden. Bij het verhalenpostje was er zelfs een oma die bleef zitten om verhalen voor te lezen aan de kleuters. Het was een groot succes en iedereen was meer dan tevreden. We hebben niet alleen ouders nodig in de klas maar ook grootouders zijn een meerwaarde of kunnen een handje toesteken in de klas, op uitstap of bij dergelijke schoolactiviteiten. Elk helpend handje telt.

On wednesday 20th of june we invited all the grandparents from the 3th year of kindergarten. 
They all got an invitation and it was a big succes, a lot of grandparents came. Though in the past it wasnt always easy for them to come now we had 13 kids from a class with 17 kids whose grandparents came over.  Kids who didn't have any grandparents were guiden through the games by the other grandparents. They all took care of eachother! De grandparents could do 12 different games with their grandchild and their friend ( or a buddy they had to take care of). We had a story corner where grandparents could read stories and one grandma stayed there to read to other kids and even other grandparents. We don't only need parents in our classes when we need help but grandparents are also very important. They can help during activities in our classes or when we go on a daytrip. Every helping hand counts! 











Reacties

Populaire posts van deze blog

Rikko in de klas van D ~ Rikko in D his class

D. heeft de diagnose ASS. Communiceren is voor D. niet eenvoudig. Het wordt hem aangeleerd met allerlei hulpmiddelen. De klas is aangepast voor hem. Hij heeft een eigen hoekje. Alle teamleden zijn voorbereid. Er werden op school heel wat aanpassingen doorgevoerd voor hem. D was diagnosed with ASS. Communicate is really hard for him. They teach him with all kinda little small tools. They adjusted the classroom for him, he has his own corner to work in. All team members are prepared and know what to do. At school a lot of adjustments were arranged for him.  Hij wordt in de klas begeleid door een Pedagogisch therapeut en een logopedist. Op de foto's kan je zien hoe de P.T de daglijn met hem overloopt. During the lessons he is guided by a pedagogical therapist and a speech therapist. On the pictures you can see how the P.T shows him the schedule of the day. In de les LO bekijken we hoe D.  wordt begeleid en ondersteund door de leerlingen. De leerkracht weet duidelijk welke signa

Learn together

Introductie tot Schrijfdans Een van de doelstellingen van het project is methodes en methodieken uitwisselen. Schrijfdans bevordert de schrijfmotoriek bij kleuters via beweging en expressie. Het start bij de grove motoriek en leidt naar de fijne motoriek. De Spaanse kleuters in deze school staan verder in hun schrijf- en leesonderwijs in vergelijking met onze kleuters,  Vanaf de 1e kleuterklas worden kleuters reeds geconfronteerd met geschreven woorden en letters. We zagen in de 2e kleuterklas dat zij heel snel hun eigen naam kunnen schrijven en zij herkennen de namen van klasgenoten. Zo ontdekken zij alle letters en gaan zij zelf aan de slag om deze te schrijven. In de 3e kleuterklas schrijven sommige kinderen de dagen van de week, de maanden, letters en cijfers ..... Toch merkten we op dat hun motorische ontwikkeling in de grote bewegingen vrij stug is. Of durfden zij zich niet te uiten op een expressieve manier omdat deze methodiek niet gekend is? Kijk maar mee. One