Doorgaan naar hoofdcontent

Rikko in Madrid ~ Rikko is in Madrid

Vandaag was het een spannende dag voor Rikko! Hij ging voor de eerste keer naar Madrid. Rikko was super enthousiast en had er zin in. Het was een hele leuke dag waarin hij veel moest stappen om leuke en mooie dingen te zien. Hij bracht een bezoekje aan het station, het park, het paleis, de vele kleine straten van Madrid en nog veel meer.

Elke dag zal Rikko een foto maken waarin hij verstopt zit, zo kunnen jullie samen met jullie kleuter zoeken waar hij is. Zoeken jullie mee?....
Veel succes maar vooral veel plezier bij het zoeken van Rikko!

Today was a really excited day for Rikko! For the first time he went to Madrid, Rikko was so excited and couldn't wait to be there. It was a really nice day where he did a lot of things, a lot of steps for the little rabbit but he saw really nice and cool things. He visited the station, the park, the palace, the little streets in Madrid and a lot of other nice things.

Every day Rikko will make a picture where he is hiding, that way you can search for Rikko together with your child. Good luck but also enjoy searching Rikko!
    Rikko op de metro.
    Rikko at the subway.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien

Learn together

Introductie tot Schrijfdans Een van de doelstellingen van het project is methodes en methodieken uitwisselen. Schrijfdans bevordert de schrijfmotoriek bij kleuters via beweging en expressie. Het start bij de grove motoriek en leidt naar de fijne motoriek. De Spaanse kleuters in deze school staan verder in hun schrijf- en leesonderwijs in vergelijking met onze kleuters,  Vanaf de 1e kleuterklas worden kleuters reeds geconfronteerd met geschreven woorden en letters. We zagen in de 2e kleuterklas dat zij heel snel hun eigen naam kunnen schrijven en zij herkennen de namen van klasgenoten. Zo ontdekken zij alle letters en gaan zij zelf aan de slag om deze te schrijven. In de 3e kleuterklas schrijven sommige kinderen de dagen van de week, de maanden, letters en cijfers ..... Toch merkten we op dat hun motorische ontwikkeling in de grote bewegingen vrij stug is. Of durfden zij zich niet te uiten op een expressieve manier omdat deze methodiek niet gekend is? Kijk maar mee. One