Vandaag zijn we opnieuw op bezoek bij de kleuters. Op de speelplaats worden allerlei spelletjes georganiseerd waar ouders de spelletjes begeleiden.
Today we visited the kindergarten again. At the playground the teachers organized all kinda games, were the parents guided the little groups.
In de kleuterklassen wordt een thema uitgewerkt zoals wij ook doen doch, zij hebben hier veel minder materiaal waardoor eigen creativiteit belangrijk is om de klas in te kleden.
In every class they decorate and work like we work but they don't have as much material as we do. The teachers in Spain have less stuff to use but their creativity is really big when you see what they do to decorate their classes and make games with sometimes really a small amount of stuff.
Reeds in de kleuterklassen wordt er aan spontaan schrijfonderwijs gedaan.
Er wordt hier vanaf 3 jaar geschreven.
Het is vooral naschrijven en vanuit het rolmodel van de leerkracht.
De ochtendroutines gebeuren hier met een krijtje in de hand en de grond als schrijfblad.
Er kan geschreven en getekend worden. In de klas zie je dat heel veel voorwerpen een label hebben met pictogram en naam, op die manier komen de kleuters steeds in contact met geschreven woorden.
Already during kindergarten they work on writing skills on a very spontaneous way. They start writing at the age of 3. Of course this is mostly copy and write what they see, and not to forget the teacher is an important role model in all this. The morning routines include a little crayon and the floor as a paper to write on. They can write and draw. When u look around in the classes you see the a lot of labels on stuff where the word is written on it so the kids can see by the pictogram what it is and also see whats the word for it. That way the little toddlers already get used to seing written words and letters.
Today we visited the kindergarten again. At the playground the teachers organized all kinda games, were the parents guided the little groups.
In de kleuterklassen wordt een thema uitgewerkt zoals wij ook doen doch, zij hebben hier veel minder materiaal waardoor eigen creativiteit belangrijk is om de klas in te kleden.
In every class they decorate and work like we work but they don't have as much material as we do. The teachers in Spain have less stuff to use but their creativity is really big when you see what they do to decorate their classes and make games with sometimes really a small amount of stuff.
Reeds in de kleuterklassen wordt er aan spontaan schrijfonderwijs gedaan.
Er wordt hier vanaf 3 jaar geschreven.
Het is vooral naschrijven en vanuit het rolmodel van de leerkracht.
De ochtendroutines gebeuren hier met een krijtje in de hand en de grond als schrijfblad.
Er kan geschreven en getekend worden. In de klas zie je dat heel veel voorwerpen een label hebben met pictogram en naam, op die manier komen de kleuters steeds in contact met geschreven woorden.
Already during kindergarten they work on writing skills on a very spontaneous way. They start writing at the age of 3. Of course this is mostly copy and write what they see, and not to forget the teacher is an important role model in all this. The morning routines include a little crayon and the floor as a paper to write on. They can write and draw. When u look around in the classes you see the a lot of labels on stuff where the word is written on it so the kids can see by the pictogram what it is and also see whats the word for it. That way the little toddlers already get used to seing written words and letters.
Reacties
Een reactie posten