Doorgaan naar hoofdcontent

Post post post! ~ Mail mail mail!

Gisteren hadden de kindjes een brief gemaakt en natuurlijk gingen we die met veel enthousiasme in de brievenbus gooien.
Wachten tot we een antwoord kregen...
En ja hoor deze middag kwam onze directie in de klas met 2 kaartjes  (een kaartje voor elke klas).
We hadden post van Rikko uit Spanje!!!!!
Rikko verblijft in El Espinar, de school in Spanje waar we vorig jaar op bezoek gingen.
Wat zijn we blij dat hij veilig en wel is bij de Spaanse kleutertjes maar ook blij om een kaartje te krijgen van onze lieve Rikko.
Nu we een kaartje gekregen hebben willen we hem bedanken om ons iets te laten weten waar hij is en om te vragen wanneer hij terug kan komen, want wat missen we Rikko!
Na een gesprekje in de kring samen met de directie kwamen de kleuters op het idee om facetime te gebruiken.
En ja hoor dat gaan we zeker en vast eens proberen volgende week.

We houden jullie op de hoogte of het lukt om Rikko te zien!!

Yesterday our kids made a letter and of course they were super excited to go to the mailbox near the school to send the letter. The only thing what was left to do was to wait for a reply. 
And yes today was the day, our principal came in our classes with 2 postcards. ( 1 card for each class).
We got mail from Spain!!! We were so excited.
Rikko was staying in a small town called El Espinar, that was the place where we visited the school last year. 
We were so happy he was safe with the Spanish kids and couldn't be more happier that we got a reply on our letter. Because he did the effort of sending us a card to let us know he is ok we wanted to thank him and ask him when he will come back to Belgium. We surely do miss Rikko!
After a little talk with our principal Natalie and the kids, they had the idea to use facetime to say hello to Rikko. And of course we will try it out next week.

We will keep you posted if it works out to see Rikko!


De brief en een tekening van Sarina erbij.
A letter, and a drawing from Sarina









Kaartjes van Rikko!!!
Postcards from Rikko 

Reacties

  1. Zo spannend! Wij volgen dagelijks jullie avonturen en zijn benieuwd naar het vervolg. Elias kijkt er naar uit om te 'facetimen' met Rikko :-) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien

Learn together

Introductie tot Schrijfdans Een van de doelstellingen van het project is methodes en methodieken uitwisselen. Schrijfdans bevordert de schrijfmotoriek bij kleuters via beweging en expressie. Het start bij de grove motoriek en leidt naar de fijne motoriek. De Spaanse kleuters in deze school staan verder in hun schrijf- en leesonderwijs in vergelijking met onze kleuters,  Vanaf de 1e kleuterklas worden kleuters reeds geconfronteerd met geschreven woorden en letters. We zagen in de 2e kleuterklas dat zij heel snel hun eigen naam kunnen schrijven en zij herkennen de namen van klasgenoten. Zo ontdekken zij alle letters en gaan zij zelf aan de slag om deze te schrijven. In de 3e kleuterklas schrijven sommige kinderen de dagen van de week, de maanden, letters en cijfers ..... Toch merkten we op dat hun motorische ontwikkeling in de grote bewegingen vrij stug is. Of durfden zij zich niet te uiten op een expressieve manier omdat deze methodiek niet gekend is? Kijk maar mee. One