Doorgaan naar hoofdcontent

Vakantie of niet... het project blijft actief! ~ Holidays or not... our project stays active!

Na ons bezoek aan Spanje waar we een pak ervaringen hebben opgedaan is het tijd voor de volgende stap in het project.
Voor die stap kwam Gema naar onze school 't Zwaluwnest om alles voor te bereiden.
Druk aan de slag om alles tot in de puntjes voor te bereiden zodat beide scholen aan de slag konden.
Een project dat zowel de school in Spanje als de school in Wachtebeke kon doen met oog op inclusie, sociale inclusie.

After our visit in Spain where we learned a lot of things its time for a next step from the project. Because of that step Gema came to our school 't Zwaluwnest to prepare everything. It was a busy day to make sure everything was prepared for both schools. The project includes a Spanish school and a Flemisch school,  set up with a clear goal. Inclusion and more specific social inclusion.  




Na veel overleggen kwamen we op het idee om de pop Rikki te gebruiken.
Rikki is een konijn en komt voor in verschillende verhalen.
Doordat er veel tweelingen zijn in de derde kleuterklas gingen we daar verder op in.
Rikki komt niet alleen naar onze klas maar komt samen met Rikko zijn tweelingsbroer.
Rikko heeft een oortje dat rechtstaat en een oortje dat neerligt en daar is hij toch niet zo gelukkig mee.
Kunnen we hem helpen?

Dit krijgt zeker en vast nog een spannend vervolg...

After many deliberations about the content of the project we decided to use the Rikki doll. 
Rikki is a rabbit that's known from different stories. 
Because there are a lot of twins in the class of the 5year olds we wanted to use that as a way to start the project. Rikki wont be coming alone but he will bring his twin brother Rikko.
Rikko has 1 ear that's standing straight and 1 ear hanging down and that makes him a little sad and unhappy.
Maybe we can help him?

Will be continued.... 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden bij de 5 jarigen ~ a look the influence with the 5 year old

OUD- LEERLING: (formal student) Op een schoolvrije dag komt een oud-leerling een dagje meedraaien in de klas. Hij bereidde een spel voor en begeleid kleine groepjes om een spel aan te leren. An formal student had a day off. He came to our class to do an activity with the children of the third class. He prepared a game at home. And was playing with the children in the class. (inspired on our visit to infant school: also an old student was helping in class to do an activity - El Espinar) ZESDE LEERJAAR: Elke maandag komen 2-3 leerlingen uit het zesde leerjaar tijdens de ochtend meespelen tijdens de speeltijd. In de namiddag doen ze een activiteit met een klein groepje die ze zelf voorbereiden in de klas: een spel, verhaal (steeds in het teken van het project. Since a few weeks, a small group of children of the sixth class (12 yrs) comes to our class to do an activity with the children. They prepare also a game or a story to process with the children. (We also saw s...

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien ...

Resultaat van het project in Spanje ~ Result of the project in Spain

INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. - Een week over inclusie, een kijkdag op school. We inspired in your idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And had the parents participating in it. Wij hebben ons geinspireerd op het idee van jullie ‘ kijk dagen ‘ . Maar wij hebben besloten om de focus te leggen op inclusie. Op die manier waren onze ouders betrokken bij dit gebeuren. INCLUSIVE PLAYGROUNDS. - Speelplaatsen rond inclusive. We inspired in your idea of having games and activities for all the children. So we used the 6 th graders to help us out in the design of activities that could be fun for the little ones. They made a plan and painted them. After that, they are helping them play. We hadden tijdens ons bezoek bij jullie gezien dat jullie spelletjes hadden voor groot en klein. Daarom hebben we aan het zesde leerjaar gevraagd om ons te helpen met het ontwerpen van spellet...