Wat ons is opgevallen tijdens deze week van internationalisering is het feit dat er een grote ondersteuning is vanuit het dorp.
Hoekenwerk wordt georganiseerd in samenwerking met niet-leerkrachten zoals familieleden en dorpsgenoten. Hun taak is de interactie onder de kinderen in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat iedereen aan bod komt. De leerlingen maken de afspraken, spelen het spel of voeren de opdrachten uit zoals de leerkracht heeft aangeboden.
Het kan gebeuren dat deze mensen soms met eigen ideeƫn komen die in het hoekenwerk worden opgenomen.
De leerkracht krijgt op deze manier de kans om de interactie tussen de kinderen te observeren, De kinderen komen voldoende aan bod en nemen verschillende rollen op.
Nadien wordt er met de gehele klasgroep geƫvalueerd hoe de interactie onder elkaar is verlopen.
We noticed during our stay that the people from the town are included in the school in different ways.
When the kids do activities in class in small groups the teachers are supported by people from the local town to help out. Their task is to keep an eye on the kids during the games and make sure they play the games according the rules.
Sometimes it happens, some people share their ideas with the teachers and they include it during those group moments in class where games are played.
That way the teacher has the opportunity to observe the interaction between the kids. In the end the whole group has an evaluation how things worked out during the games.
In het 6e leerjaar gaat er wekelijks een "tribunal de convivencia" door. Leerlingen delen wekelijks aan elkaar een groene en/of rode kaart uit. Zij leren positief en/of minder positief gedrag van anderen te verwoorden aan elkaar en dit met respect voor elkaar.
Leerlingen kijken hier ontzettend naar uit en denken hier vooraf goed over na. Gema begeleidt deze activiteit.
In 6th grade there is a weekly activity named " tribunal de convivencia ".
The students give cards to each other, those cards can be green or red. That way they learn how to talk in a respectfull way about positive and less positive behavior from the other students.
The students love it and have to think about what they will say. Gema is the one who guides the kids during this activity.
Reacties
Een reactie posten