Er lopen 750 leerlingen school (250 kleuters, 500 lagere schoolkinderen) verdeeld over 10 kleuterklassen en 21 klassen in het lager. De school telt 45 teamleden.
There are 750 students at school (250 in kindergarten and 500 in primary school) divided over 10classes in kindergarten and 21classes in primary school. The school has 45 team members.
Anders dan in Belgiƫ bestaat het team niet enkel uit leerkrachten. Ook een ondersteunend team is aanwezig op de school (zie schema).
Different than in Belgium is that the team are not only teachers, there is also a supporting team at school. ( check the diagram)
In overleg met de psychologe van het orientatieteam
De AL aan het werk: expressie uitlokken met emotiekaarten
The AL working and trying to provoke expression with emotion cards
De "compensatoria" aan het werk: vlot leren lezen en "leren leren",
The " compensatoria " working: learn how to read fluently and learn how to learn
In het 5e leerjaar een leerling op niveau taal van 3e leerjaar.
In 5th grade a student is learning language subjects on the level of the 3th grade.
De leerling werkt in de klas met dezelfde zinnen, mits aangepaste opdracht.
The student gets the same sentences but an adjusted version.
There is a big open mind along the students about adjustments, this is a great example from social inclusion.
There are 750 students at school (250 in kindergarten and 500 in primary school) divided over 10classes in kindergarten and 21classes in primary school. The school has 45 team members.
Anders dan in Belgiƫ bestaat het team niet enkel uit leerkrachten. Ook een ondersteunend team is aanwezig op de school (zie schema).
Different than in Belgium is that the team are not only teachers, there is also a supporting team at school. ( check the diagram)
In overleg met de psychologe van het orientatieteam
Meeting with the psychologist from the orientation team
The AL working and trying to provoke expression with emotion cards
The PT working: materials provided personally for this kid
The " compensatoria " working: learn how to read fluently and learn how to learn
In 5th grade a student is learning language subjects on the level of the 3th grade.
De leerling werkt in de klas met dezelfde zinnen, mits aangepaste opdracht.
The student gets the same sentences but an adjusted version.
Er is een grote openheid onder de andere leerlingen wat aanpassingen betreft. Voor ons een voorbeeld van sociale inclusie.
Reacties
Een reactie posten