Doorgaan naar hoofdcontent

We hebben bezoek! ~ We have company!

Een volgende stap kwam er al behoorlijk vlug.
3 leerkrachten van de school in El Espinar komen bij ons op bezoek!
Ze komen een kijkje nemen naar de werking in onze klassen, maar gaan ook op bezoek in andere scholen van het GO.

The next step came pretty quickly. 
Three teachers of a school in El Espinar came over to visit our school!
They came to take a look at how we work at our school, they will also visit other schools of GO.

Overleg over de werking, tonen van ons agendasysteem en communicatieplatform met de ouders.
Nadien... klaar om in de klassen op bezoek te gaan.

A meeting about how we work, we show our agenda's and how we communicate with parents. After the meeting they are ready to go and visit our classes. 

Ze kwamen niet met lege handen maar brachten een boek mee ( in het Spaans) "el monstruo de colores". Dit boek gaat over gevoelens en kleuren. De leerkrachten kwamen dit boek in bepaalde klassen vertellen met veel enthousiasme. Een Spaans boek maar iedereen wist perfect waar het over ging. Zelfs in de derde kleuterklas begreep iedereen het mooie verhaal.


Na een drukke goed gevulde week gingen ze terug naar Spanje...

They didn't came empty handed, they brought a book (in Spanish) " el monstruo de colores ". The book is about different emotions and colors. The enthousiastic teachers told the story in a few classes and they all loved it. A Spanish book but everybody understood what the story was about. Even in the 5year old classes they totally understood the story.

After a busy week they went back to Spain...







Reacties

Populaire posts van deze blog

Invloeden van ons bij onze Spaanse collega's ~ How we influenced and inspired our Spanish colleagues

Open dag – Open week De Spaanse collega’s haalden inspiratie uit onze ‘Open schooldag’. Tijdens ons bezoek in van 24 tot 27 april organiseerden ze een ‘Inclusion week’, waaraan ouders en ook wij als Vlaamse collega’s konden deelnemen. We werkten samen rond drie kleuterverhalen met als thema ‘Inclusie’: "El cazo de Lorenzo" (Lorenzo's pan), "Por cuatro esquinitas de nada" (Vier kleine hoekjes van niets) en  "Orejas de mariposa" (Vlinderoren). INCLUSIVE WEEK. OPEN DAY. We inspired in the idea of having an “Open Day”. But we decided to have it around inclusion. And have the parents participating in it. We had our “Inclusion Week” in April, 24th to 27th (using the visit of our colleagues from Zwaluwnest). During those days, the parents could come and join us with activities that were meant to be about inclusion, around three inclusive stories: “El cazo de Lorenzo” (Lorenzo’s pan), “Por cuatro esquinitas de nada” (Quattre petits coins de rien

Learn together

Introductie tot Schrijfdans Een van de doelstellingen van het project is methodes en methodieken uitwisselen. Schrijfdans bevordert de schrijfmotoriek bij kleuters via beweging en expressie. Het start bij de grove motoriek en leidt naar de fijne motoriek. De Spaanse kleuters in deze school staan verder in hun schrijf- en leesonderwijs in vergelijking met onze kleuters,  Vanaf de 1e kleuterklas worden kleuters reeds geconfronteerd met geschreven woorden en letters. We zagen in de 2e kleuterklas dat zij heel snel hun eigen naam kunnen schrijven en zij herkennen de namen van klasgenoten. Zo ontdekken zij alle letters en gaan zij zelf aan de slag om deze te schrijven. In de 3e kleuterklas schrijven sommige kinderen de dagen van de week, de maanden, letters en cijfers ..... Toch merkten we op dat hun motorische ontwikkeling in de grote bewegingen vrij stug is. Of durfden zij zich niet te uiten op een expressieve manier omdat deze methodiek niet gekend is? Kijk maar mee. One